Overblog Suivre ce blog
Editer l'article Administration Créer mon blog
31 janvier 2016 7 31 /01 /janvier /2016 19:51
Andriu Lagarda a l'escòla Aigabèra de Sent Lis

Andriu Lagarda a l'escòla Aigabèra de Sent Lis

La dictada se pòrta plan !

La dictada se pòrta plan !

Geneviève Séguro mos hè PIROULET  e le siu RRRRRRRUGBY

Geneviève Séguro mos hè PIROULET e le siu RRRRRRRUGBY

La dictada occitana deu País Tolosan se debanèc enguan a Sent Lis gràcias a l’accion de l’associacion País de Catinon. 60 personas, dont 20 mainatges, se prestèren a-n-aquera dictada. Aquò estèc donc un succès ambe un ambient de convivénica. Duas versions en gascon tolosan e en lengadocian èran prepausadas. Le tèxte èra Grégoire Lasébo de l’Isla de Baish qu’èra un escrivan gascon de l’Isla de Baish dont l’òbra se publicarà en 2016.

Pendent las correccions, les candidats podèren escotar Geneviève Seguro que hasèva comediòtas de C. Mouly o encara hè aus jòcs tradicionaus occitans hèits per Guy Reilles. Un aperitiu, ambe vin blanc doç de Gasconha e la famosa còca de cebas de Minjacebas, acabèc aquera jornada on la lenga occitana estèc a l’aunor.

La dictada se passèc a l’escòla Aigabèra pr’amor que i a una seccion bilingua francés / occitan a St Lis, de la mairala au collègi. Ambe 6 ensenhants e mès 150 mainatges, haut o baish, la seccion bilingua de Sent Lis estèc la prumèra creada en Hauta-Garona en 2002. Sent Lis avèc dejà la dictada en 2006, 2009 e 2012 au collègi. Cada an la dictada deu Tolosan se càmbia de lòc. Participan tanbens las vilas de Murèth e de Carbona a travèrs las associacions Òctan, le ceucle occitan carbonés.

De notar tanben la preséncia de fòrça ensenhants d’occitan, deu CREO, ende hèr una correccion de las rapidas. Sens las ajudas de las municipalitats de l’Isla de Baish e de Sent Lis la dictada auriá pas podut se hèr.

La nautat serà l’an que veng on l’Isla de Baish aculhirà peu prumèr còp la dictada occitana ambe le supòrt de las associacions Escota e Minja, Carnaval Gascon e de la municipalitat.

F- Communiqué de presse :

La dictée occitane du Pays Toulousain s’est déroulée cette année à Saint-Lys grâce à l’action de l’association Païs de Catinou. 60 personnes, dont 20 enfants, se sont prêtées à cet exercice. On peut parler de succès et ce moment a été particulièrement convivial. Deux versions, en gascon toulousain et en languedocien, étaient proposées. Le texte était de Georges Laborie de l’Isle-Jourdain qui était un écrivain gascon de l’Isle-Jourdain dont l’œuvre sera publiée en 2016.

Pendant les corrections, les candidats ont pu écouter Geneviève Séguro qui contait des sketches de Charles Mouly ou encore participer aux jeux traditionnels occitans proposés par Guy Reilles. Un apéritif, avec un vin doux de Gascogne et la fameuse tarte à l’oignon de Mingecèbes, clôtura cette journée où la langue occitane a été célébrée.

La dictée s’est faite à l’école Ayguebelle parce qu’il y a une section bilingue français-occitan à St-Lys, de la maternelle à la 3e. Avec 6 postes d’enseignants et plus de 150 enfants, la section bilingue saint-lysienne fut la première créée en Haute-Garonne en 2002. St-Lys a déjà eu la dictée en 2006, 2009 et 2012 au collège. Chaque année la dictée occitane change de commune. Participent aussi les villes de Muret et Carbonne à travers les associations Òctan et le Ceucle Occitan de Carbona.

À noter aussi la forte présence d’enseignants d’occitan du CREO qui ont permis une correction rapide. Sans les aides des municipalités de L’Isle-Jourdain et de Saint-Lys, la dictée n’aurait pas pu se faire.

La nouveauté sera l’an prochain où l’Isle-Jourdain accueillera pour la première fois la « dictada occitana » grâce aux associations Escota e Minja et Carnaval Gascon.

Partager cet article

Repost 0
Published by Nicolau Rei Bèthvéder
commenter cet article

commentaires

Presentacion / Présentation

  • : País de Catinou (Saint-Lys / Sent Lis)
  • País de Catinou (Saint-Lys / Sent Lis)
  • : Site de l'association pour l'occitan à Saint-Lys / Siti de l'associacion ende l'occitan a Sent Lis
  • Contact

Recèrca / Recherche