Overblog Suivre ce blog
Editer l'article Administration Créer mon blog
21 décembre 2012 5 21 /12 /décembre /2012 08:43

Un nadau peus dètz ans d’occitan a las escòlas de Sent Lis


A la dintrada de 2002 draubissiá la seccion bilingua francés – occitan a Sent Lis. En 2012, les 10 prumèrs pichons dintraràn lèu au licèu.

 

Dètz ans dejà, les 10 son devenguts 150 mainatges a èster en seccion bilingua. Quatre pòstes d’ensenhants estèren creats ende assegurar le succès de l’aprentissatge de l’occitan.

 

Vos tanbens en botant le vòste hilh(a) en seccion bilingua participata a-n-aqueste aventura pedagogica originala qu’estèc la prumèra en Hauta-Garona.

 

L’associacion País de Catinon estèc totjorn aus vòstes costats ende defénder e promòver l’occitan dins las escòlas sentlisianas. La siva accion passèc per l’organizacion de corses d’occitan endeus parents, per la hèsta de la Catinon debuta d’octòbre endeus dròlles de la seccion bilingua, peu don de materiau pedagogic occitan dans las escòlas, per l’edicion d’un diccionari…

Ende tot aquò, la Catinon se diviá donc de hestejar les dètz ans de la seccion bilingua per un present a totas las familhas que hasquèren la causida l’occitan.

 

Nadau arriba lèu, l’associacion País de Catinon auferís a cada dròlle de la seccion bilingua un bèl libre de contes occitans, ambe illustracions de las polidas, intitolat Mon sabot de verre (Le miu esclòp de veire) a las edicions deu Raffut.

 

Aqueste libre estèc pas causit a la lèsta, es l’òbra de Carles Molin, paire de la Catinon, que sostenguèc totjorn nòste seccion bilingua a Sent-Lis. Aqueste recuelh amassa les mès polits contes d’Occitània, revirats au francés per Carles Molin. « Mon sabot de verre » permet aus nombroses parents que parlan pas (encara) occitan de dintrar dans l’imaginari de la lenga d’òc e donc de partatjar ambe le lor hilh(a) le ric patrimòni de la nòsta region.

 

Ans après an, l’associacion País de Catinon cambièc de natura ende devénguer de mès anar mès  una estructura de sosteng a la seccion bilingua francés – occitan a Sent Lis. La Catinon a besonh de vos ende poder contunhar la siva accion. Esitetz pas a nos juntar, quitament s’es ponctuau, ende assegurar las melhoras condicions d’ensenhament aus nòstes « pichons »

 


Trobaratz envath les mejans de nos contactar.

Site internet : http://paisdecatinou.over-blog.com

Facebook : catinou.paisdecatinou

e-mail : paisdecatinou@voila.fr                                  Telefòne : 06.86.89.23.61

adreça postala : Ass. País de Catinon, Mairia, Plaça Nacionala, 31470 Sent-Lis.


mon-sabot-de-verre-de-charles-mouly-livre-877337648_ML.jpg

 

 

Un noël pour les dix ans d’occitan aux écoles de Saint-Lys.

 

À la rentrée 2002 ouvrait la section bilingue français – occitan à Saint-Lys. En 2012, les 10 premiers « pitchous » vont bientôt rentrer au lycée.

 

Dix ans déjà, les 10 sont devenus 150 enfants à  être en section bilingue. Quatre postes d’enseignants furent créés pour assurer le succès de l’apprentissage de l’occitan.

 

Vous aussi en ayant mis votre enfant en section bilingue vous participez à cette aventure pédagogique originale qui a été la première en Haute-Garonne.

 

L’association Païs de Catinou a toujours été à vos côtés pour défendre et promouvoir l’occitan dans les écoles de Saint-Lys. Son action est passée par l’organisation de cours d’occitan pour les parents, la fête de la Catinou début octobre pour les enfants de la section bilingue, par le don de matériel pédagogique occitan dans les écoles, par l’édition d’un dictionnaire… Pour tout cela, la Catinou se devait donc de fêter les dix ans de la section bilingue par un cadeau à toutes ces familles qui ont fait le choix de l’occitan.

 

Noël arrivant, l’association Païs de Catinou offre à chaque enfant de la section bilingue un beau livre de contes occitans, richement illustré, intitulé Mon sabot de verre aux éditions du Raffut.

 

Ce livre n’est pas choisi au hasard, il est l’œuvre de Charles Mouly, père de la Catinou, qui a toujours soutenu notre section bilingue à Saint-Lys. Cet ouvrage rassemble les plus beaux contes d’Occitanie, traduits en français par Charles Mouly. « Mon sabot de verre » permet aux nombreux parents qui ne parlent pas (encore) occitan de rentrer dans l’imaginaire de la langue occitane et donc de partager avec leur enfant le riche patrimoine de notre région.

 

Au fils des ans, l’association Païs de Catinou a changé de nature pour devenir de plus en plus une structure de soutien à la section bilingue français – occitan à Saint-Lys. La Catinou a besoin de vous pour pouvoir continuer son action. N’hésitez pas à nous rejoindre, même ponctuellement, pour assurer les meilleures conditions d’enseignement à nos « pitchous »

 

Vous trouverez ci-dessous les moyens de nous contacter

 

 

 

Site internet : http://paisdecatinou.over-blog.com   Facebook : catinou.paisdecatinou

 

e-mail : paisdecatinou@voila.fr                                   Téléphone : 06.86.89.23.61

 

adresse postale : Ass. Païs de Catinou, Mairie, Place Nationale, 31470 Saint-Lys.

 

Partager cet article

Repost 0
Published by Nicolau Rei Bèthvéder
commenter cet article

commentaires

Presentacion / Présentation

  • : País de Catinou (Saint-Lys / Sent Lis)
  • País de Catinou (Saint-Lys / Sent Lis)
  • : Site de l'association pour l'occitan à Saint-Lys / Siti de l'associacion ende l'occitan a Sent Lis
  • Contact

Recèrca / Recherche